15
Jun
08

Kvällen 15/6

Idag har Isabell lilla skruttan blitt rödprickig, hon har fått röda hund. Hon verkar inte lida mycket av det, men verkade vara lite tjock i halsen att döma när hon skull få i sig sin välling innan sängdags.
Hon fick inte ner allt och va inte alls glad över att sova, rent hysteriskt faktiskt. Pappa läste en saga och lade henne i sängen men hon pallrade sig upp igen.
Eftersom pappa hade börjat spela en cup i backgammon när hon kom gråtandes och såg ut som en ledsen hundvalp fick hon somna i pappas famn, snacka om nöjd lite dam :)
Backgammoncupen va över på ca 20 minuter och hon sov innan den va avklarad ;)
Nu sitter jag vid datorn och tittar på sista rundan av den mycket MYCKET spännande U.S Open i golf, har sett fram mot detta ända sedan jag lade mig i natt :P
Jag dissar fotbolls em idag utan att blinka, intresset för fotbollen har totalt fösvunnit för dagen, men det kommer tillbaka i morgon igen när det inte är någon golf.

Har varit mycket trött idag pga golfen som jag så envist ska se hehe höll på till kl 04.15 i natt :/
Är beräknat hålla på till ca 03.00 i natt men jag kommer som det golf fan jag är sitta som klistrad här, gratis och spännande direktsändning ju :P

Hunnit med att baka bullar idag, eller iofs jag tittade mest på, inte mycket annat jag kan göra med mitt eksem och handskar på händerna.
Dessutom åt vi en mycket god middag idag: Kyckling i smördeg med creme fraiche franska örter. Man strimlar kycklingen (grytbit storlek) och steker den klar i stekpannan, lägger kyckling på halva smördegen (smördeg tas fram ur frysen 75 minuter innan användning) lägger creme fraiche över (hel burk) och sen viker man över andra delen och stänger den som en inbakad pizza ungefär.  In i ugnen, ca 225 grader i ca 15 minuter. Klart, smaklig måltid! Serverar personligen oftast med pommes frites.

Givetvis en kanelbulle till efterrätt :)


2 Responses to “Kvällen 15/6”


  1. 1 petrifyzone
    June 15, 2008 at 8:02 pm

    Där ser man, kommer väl Benjamin få det nu också för det smittar väl? Mimmi´s special är gott. ;)

  2. 2 superfarsan
    June 15, 2008 at 8:36 pm

    Jo det är ju det, blir nog en prickig pojke med så småningom :)


Leave a Reply

Currently.

June 2008
M T W T F S S
    Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Country visitors statistics.

free counters

