17
Jun
08

Jobbigt liv!

Mina händer har blivit värre igen!
Sedan jag slutade med kortison tabletterna som jag fick av fru doktor så har det börjat komma tillbaka blåsor på några ställen och några fingrar har svullnat.
Det gör lite ont att lyfta saker, och idag gjorde det till och med ont att skära köttet när vi skulle äta middag.
Dessutom att man måste ha dessa förbaskade tyghandskar på sig dagarna i ända gör mig galen. Jag vill bara att mina händer ska bli normala igen, det här är ju deprimerande.

Kan visserligen leva relativt normalt, men finns ju saker jag inte kan eller får göra. Tex inte hålla på för mycket i vatten dvs. inte diska, inte tvätta händerna i onödan osv. Kan inte bära tungt igen när jag fått blåsor tillbaka. Känner mig begränsad och overksam, tycker inte om att lägga över ansvar på andra men jag har inget val tyvärr.
Dessutom känner man ingen som helst motivation att vara ute heller när det är varmt, tyghandskarna gör ju att händerna brinner upp av värme. Och när det regnar kan ja inte heller va ute, för då blir jag ju blöt haha, vilket liv. Får va ute när det är 16 grader och mulet då, vilken sommarkänsla ;)

Nåväl, nu ska vi inte deppa ihop här. Livet har sina upp och sina ner, och när ner väl är avklarat så kan man väl räkna med att upp kommer?

Benjamin och Isabell springer omkring här och leker, dom är sams just nu (kors i taket). Dom bråkar alltid om saker, det den ena har vill den andra givetvis också ha! Men söta är dom små liven, skrattar och busar nog trots allt för det mesta, men vilka humörsvängningar :D

Katja har blivit biten…. men inte av något djur eller dylikt, nej av en tv serie som hon tittar på hela dagarna ;) One Tree Hill heter den, måste ju bara vara bra om man orkar titta så mycket på den :) Hon har dessutom fått tvillingsyrran att titta på den nu :P
Själv har jag börjat se Arkiv X, kommer nog bli en hel del Arkiv X tittande här framöver :)

I morgon blir det ett besök till den mycket trevliga arbetsförmedlingen med gumman, inte jordens roligaste sysselsättning men ett nödvändigt ont, skönt få det avklarat med.
Nu ska jag gå se om jag får vara med och leka hehe!


1 Response to “Jobbigt liv!”


  1. 1 petrifyzone
    June 18, 2008 at 8:35 pm

    Måste kännas skit. Själv e jag helt hängig idag. Vänster arm verkar helt borta, helt orklös.. Ser också på Arkiv X. Är på 7e säsongen nu..


Leave a Reply

Currently.

June 2008
M T W T F S S
    Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Country visitors statistics.

free counters

