29
Jun
08

EM Final!

Ikväll är det äntligen dags!
Tyskland och Spanien drabbas samman i en av tidernas mest spännande och ovissa finaler. Detta mellan två lag som inte vunnit på länge, vem drar längsta strået ikväll?

Spanien står för tekniken och Tyskland står för styrkan, vilket blir det vinnande konceptet?
Jag personligen gillar glad offensiv och teknisk fotboll, dvs Spanien. Men man måste ju samtidigt imponeras av Tyskarna som blivit ett väldigt målskickligt lag, som har väldigt stabila och fysiskt uthålliga spelare.

Om man ser till semifinalerna så är det ingen större tvekan om vem som vinner ikväll spelmässigt, men det var ju just det. Det är målen som räknas, och att kunna prestera i pressade situationer. Detta visade Tyskarna prov på i semin mot Turkiet, medans Spanien under i princip hela sin semi hade bra kontroll på Ryssarna.

Jag tror att det är omöjligt att sia vem som kommer vinna ikväll, men jag får väl stå för mitt tips och rösta på Tyskland, även om hjärtat vill annorlunda!
Spaniens spel har alltid tilltalat mig och jag hoppas att dom ÄNTLIGEN kan gå hela vägen!

Spännande är det i alla fall, ca 2.5 timmar kvar och jag ser väldigt mycket fram emot drabbningen!


0 Responses to “EM Final!”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Currently.

June 2008
M T W T F S S
    Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Country visitors statistics.

free counters

