02
Jul
08

Lååång dag !

.
Ja idag va en lång dag, (igår eftersom jag nattsuddar just nu). Pustar ut efter flytt i igår och leka chaffis idag :P

Va uppe rätt skapligt idag, men seg och ganska overksam hehe
Sen framåt eftermiddagen kom Katjas mamma pappa och syrra från Södertälje och skulle hjälpa till med lite plock och lite shoppande till lägenheter osv. Jag fick en valmöjlighet att stanna och hjälpa till med barnen eller leka chaffis och sitta och ha tråkigt för mig själv.
Jag valde rätt, jag valde chaffisjobbet. Kände att ett slöjobb passade bra idag hehe. Först en sväng till Marieberg, Marika skulle dit en sväng, sen till IKEA. Där blev det “lite” väntan hehe 3st som skulle shoppa där, men jag valde att sitta i bilen för jag orkade inte annat idag =P
Men efter en stund så tyckte jag att bänken med fotpall som så lägligt stod placerade precis utanför bilen såg lockande ut, så jag knallade ut o satte mig och upp med benen och gassade i solen :D
Så ser det ut när jag softar :)

Jag hade det rätt bra där jag satt, bra musik, skönt i solen, lugn och ro. Och tråkigt hade jag inte heller, jag kom på den brillanta idén att spexa lite grann, så det blev några mms till dom där hemma, bilden ovan är ett exempel, och…….
Ja man måste ju bjuda på sig själv lite ;)

Sen när dom handlat klart och vi packat in i bilen så inser dom……. men hur ska vi få plats att handla alla tre?
Och inte världens minsta bagage direkt heller =P
Det vart fullt redan på IKEA….
……så dom slog sina kloka huven ihop och sa…… släpp av oss vid Willys och åk hem och lämna av och kom tillbaka och hämta oss sen :)
Bara brumma på det haha
Sen kommer man tillbaka och dom fyller upp bagaget en gång till…. med matvaror ;)

Blidde några timmar där. På hemmafronten hade dom satt ihop den trehjuling jag nämnde igår, och det va så roligt så dom körde runt på varandra kusinerna, och vad jag har hört var det fler barn som ville vara med också =)
Kusinen skjuter på hehe

Och den va visst inte rosa :/ den va rosa-lila, men det va minsann princessor på
Urgullig juh ;)

Isabell gillar också att spexa, precis som pappsen.. Här har hon fått tag på moster Eveliina’s brillz
Filmztar!

Fullt ös hela dagen för alla     ehrmmm….. :D
Joo lite har jag jobbat idag med, och jag fick faktiskt en korv för besväret ;) tack Peter =D

Har varit skönt att koppla av några timmar nu, snart sova och en ny innehållsrik dag i morgon, men jag vette kattsingen om det blir något vettigt gjort imorrn, nu får det räcka hehe ;)

So long!


2 Responses to “Lååång dag !”


  1. 1 Petrify
    July 3, 2008 at 12:25 am

    Vilken gullig trehjuling =)

  2. July 3, 2008 at 7:40 pm

    Förståndigt Martin att stanna i bilen, va med tjejer i affärer uga:P Kan va tufft värre det……….Coolt exakt lika trehjuling som min elin hade lika färg tom.Blir nått för pappsen att springa och jaga när isabell drar järnet:)


Leave a Reply

Currently.

July 2008
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Country visitors statistics.

free counters

