21
Oct
08

2oo8 en verklig saga….

Robert Karlsson‘s 2oo8! Ja det har verkligen varit hans år i år. Så nära in på som idag kom Robert Karlsson hem till Katrineholm, vad han inte visste var att han skulle bli den första någonsin att bli invald i Katrineholmsidrottarnas hall of fame, detta inför 100 tals Katrineholmare som mottog honom med varma applåder. Här kommer han trots Katrineholms ringa storlek att få fint sällskap. Kanotisten Susanne Gunnarsson kommer med största sannolikhet även att finnas med där.

Men nu åter till golf, eller rättare sagt faktiskt till Robert Karlsson. Jag tycker att vi hoppar direkt till då det magiska började. Masters på Augusta National. Robert visar upp ett spel som han aldrig tidigare varit i näheten av på denna bana. Han slutar som bäste Svensk genom tiderna i denna tävling, en delad 8e plats.
Om man sedan kolla vad Robert åstadkom efter Masters blir man än mer imponerad. Här följer alla hans resultat hittils för 2oo8.

Faktum är att om man tittar på Roberts prestation efter PGA mästerskapen där han kom på en delad 20e plats (vilket va hans sämsta placering av årets 4 majors) så var den redan då enastående. Man tänkte lite, vilken säsong, synd att han inte vinner någon tävling med….. Sen när man slarvar och inte kollar på www.golf.se på någon månad får man ju en chock då det står att han jagar sin 3e raka seger ?? Wow va min första tanke, jag rusar in på www.europeantour.com och kollar världsrankinglistan… OOOJ 8a, häftigt. Min tanke då: Hoppas han kan ta 3 placeringar till och bli bäste Svenska genom tiderna på världsrankingen (Stenson 6a, Parnevik 7a) Följer Roberts dagar i Portugal så mycket jag orkar och hinner. Kollar sista gången på söndag kväll, aj då han kom “bara” trea :) Inte alls dåligt, visst hade varit kul om han hade lyckats med 3 raka men man kan inte få allt här i världen. Kollade världsrakningen, ingen färändring tyvärr… Men kollar igen på måndagen för jag tänkte dokumentera att han varit 8a, då står det 6a? Han har alltså tangerat Stenson och är delad bäste Svensk genom tiderna på den offesiella golf världsrankingen.

Jag snor ett uttryck från min sambo, jag blev Überglad när jag såg detta. Tänk om han kunde vinna Volvo masters i Spanien nästa vecka på den fruktade Valerrama banan. Den golfrundan kommer även att vara avgörande för en annan ärofylld merit. Order of Merit, så här ser det ut just nu. Klicka för större bild.

Den alltid så sympatiske Robert säger att han inte bryr sig så mycket om rankinglistorna, men han erkänner dels att det känns mycket speciellt att vara 6a i världen, men också att det givetvis skulle vara “lite kul” att vinna titeln Europas bästa golfare.

Dock, i mina ögon så är Robert utan tvekan i år världens bästa golfare, kanske jämsides med Padraig Harrington som faktiskt har vunnit 2 av de 4 majortävlingarna i år. Vill även höja ett beundrans ord för alla tiders bästa golfare som trots stor smärta i sitt knä på något magiskt sätt lyckades vinna U.S Open efter Play off och särsåel mpt Rocco Mediate, Tiger Woods givetvis. 3 namn att lägga på minnet för golfåret 2oo8, och tänk då på vilket sällskap Robert befinner sig i!

Har alltid, ända sedan jag började intressera mig för Golf 1994 haft stora förhoppningar om att Robert ska “komma igång” Oh Boy vad han kom igång. Hoppas att jag någon dag får nöjet att förmedla detta till Robert personligen.

Grattis till en (enastående räcker ej) ENORMT enastående golf säsong! Och all lycka och välgång önskas inför kommande tävlingar denna säsong, och givetvis inför resten av din karriär!


3 Responses to “2oo8 en verklig saga….”


  1. October 21, 2008 at 9:39 pm

    Det va grymt av R.Karlsson, hade ärligt trott Jesper och Stensson skulle ståta ensamma MÅNGA år. Tjänat en bra slant killen med vicken dröm att göra det man gillar mest av allt bli milionär + en av de absolut bästa. Ska bli intressant att se den nya banan i Spanien trodde den ännu gick där den inte helt okände seve Ballesteros drog drivar med värsta hookarna och slicarna o rädda par ändå på nått vis, men hmm då hette den väl Valderama hmm ja de bygger för vrak:) Teasing, kul statistik för oss som diggar sånt tipsa feffe så blir det en notorisk blogg läsare till:)

  2. October 22, 2008 at 5:37 pm

    Vem har bäst HCP på Shockplay måntro värt en undersökning?? vet att feffe ligger bra med nån wolf precis snäppet före, en MrD en bit efter men på ett klart respektabelt hcp som inte många uppnår

  3. October 22, 2008 at 6:48 pm

    Nu tycker jag att vargen ska vara tyst, trodde inte att jag skulle vara bäst på sp i golf, men att du ska vara det av alla människor ;D


Leave a Reply

Currently.

October 2008
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Country visitors statistics.

free counters

