01
Dec
08

1a December

Ja nu är det Julemånad, 1a advent i går & 1a December i dag. Och som jag sade till Isabell igår, att det va 24 nätter kvar att sova sen är det dags för julklappar. Hennes svar va lika fyndigt som vanligt: Jag vill inte sova en gång till alls.

1 månad kvar till ett nytt år & nya prövningar & nya målsättningar, vem vet vad som väntar runt hörnet? Ja några saker har jag klart för mig & vissa mål har jag som jag vill uppnå när det nya 2oo9 väl kommer.
För det första är det förhoppningsvis dags att slå upp skolböckerna igen efter otroliga 10½ år, ja jag är så gammal “HERREGUD” haha

Plugga

Detta är ju så klart för att man känner att man ska komma någonstans i livet & inte känna att man står och stampar på ett ställe där man inte längre känner sig hemma, så snälla ni håll tummarna för mig att jag kommer in på utbildningen!

Ett annat mål jag har med 2oo9 är att få göra en sak som jag inte gjort på länge, en sak som jag har saknat massor, en sak som jag skulle lägga på hyllan i något år pga min förändrade familjesituation. Har nu blivit hela 3 år!!!!!
Jag vill bara….

Peg Pegga upp bollen…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Klappa till…..
ruff Hoppas att jag inte hamnar där…
Putt Slå upp den på green & putta den…
känsla & hoppas att den rullar i….

Ja det va länge sedan man spelade golf nu, alldeles FÖR länge sen helt klart. Mitt mål är att ta mig ut på banan igen, känna atmosfären, känna känslan av att slå iväg bollen, ja till och med känna känslan av ilska när det går åt pipan saknar jag. Solen, regnet, ja till och med vattenhindren & bunkrarna kan jag stå ut med. Hoppas att jag och brorsan kan ha lite kul som vi alltid har haft på golfbanan under 2oo9 och alla andra år som ligger framför mig!

Men just för dagen gäller det att fokusera på det som ligger närmast i tiden. Mycket och styra upp inför julen som varje år, speciellt sedan jularna började firas under mitt eget tak, vilket blev första gången för 2 år sedan, i år blir andra gången då vi va hos Marika & Peter förra året.
Men det är inte bara julen och utbildningen jag måste tänka på tyvärr, finns flera faktorer som måste tas hänsyn till om jag ska kunna spela golf under dom förutsättningar jag vill. Ekonomin är en del men det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Men sen måste jag börja arbeta med mig själv lite mer, min hälsa och min kondition måste förbättras en del för att man ska kunna göra sig rättvisa. Och det gäller givetvis inte bara om jag ska spela golf, det gäller ju även alla andra moment i livet.
Man har varit en riktig soffpotatis de senaste åren, hoppas bara att man kan få bukt på det. Upp med arslet från den bekväma sittande positionen och ut med sig och röra på fläsket :o)

Nu känner jag att jag är inne i en positiv tankebana, gäller bara att utnyttja det och tänka på vad som är viktigt för en i livet, och för mig känns det viktigt att få komma igång och aktivera mig med det som jag tycker ar det roligaste som finns om man bortser från det familjeliv som utspelar sig dagligen. Ja jag pratar återigen om golfen, men jag kan även komma på en massa andra saker som jag skulle kunna tänka mig att göra. En nyvunnen vänskap fann jag i bowlingen härom helgen då vi var ett gäng som roade oss med denna aktivitet, även biljard va kul, kanske inte så konditionskrävande men det innebär ju i alla fall att man håller sig aktiv. Givetvis ska man ta sig ut i vinterkylan och promenera lite med, det är ganska skönt när man väl kommer iväg, och det är mycket bra om man ska komma igång känna sig lite nyttig.

Jag tror att 2oo9 kommer att bli ett bra år, ett lyft jämfört med 2oo8, även om jag inte klagar på 2oo8 som varit ett kul år. Isabells utveckling som man dagligen skrattar åt gör ju att tiden som går inte går förbi obemärkt. Gör dock att tiden går otroligt fort, vilket också märks, man håller ju knappt reda på vilken veckodag det är nu för tiden.

Appropå Isabell. Jag måste bara prata om henne med & lite om Katja med så klart. Mina ledstjärnor i livet, hade inte varit mycket utan dessa 2 makalösa “brudar” i mitt liv. Isabell med sina dagliga upptåg och roliga uttalanden (som det längst upp t ex) Hon är så himla medveten om allt som händer & sker överallt & ALLTID, hon hakar på när mamma jäklas med pappa, damerna gaddar ihop sig och retas med pappa, ibland tror man att det är det deras liv går ut på? :o)
Klart det är? Dom tycker att det är roligt, och livet skall vara en lek, en dans på rosor, en fest & allt vad det nu är. Det är ju kul när dom retas lite, Isabell är så söt när hon apar efter mamma. Som idag när vi skulle fixa i ordning Isabell till dagis, Jag råkade sucka över något, minns inte vad. Mamma säger till mig: Vad är ditt bekymmer? Isabell:
VAD ÄR DITT BEKYMMER!!!! Med det största leendet på läppanra ni kan tänka er…. Kan man annat än att skratta? NEJ så klart inte, så sött!

Nu ska jag njuta av min datastol ett tag till, sen hade jag tänkt få lite mer justämning här i lyan.

Jul Neeeee tyvärr, inte min lya =(
Men fy va mysigt.

Julen är den absolut mysigaste högtiden man kan tänka sig, och den mest familjära för den delen med, och om ni absolut vill så är det även den ÖVERLÄGSET mest barnanpassade.
Jag älskar julen, men inte för julklapparna som när jag var liten. Utan framför allt för den goda maten, inte så ofta man äter så god mat inte =P
Mysighetsfaktorn går heller inte att ta miste på, och att vara omgiven av människor man älskar och håller varmt om hjärtat.
En jul hemma hos oss i Örebro är intressant, livlig, mysig, ROLIG men framför allt är den underbar. Inte för att vi har upplevt julen 2oo8 ännu, men det är ingen tvekan om att det kommer bli ytterligare en lyckad jul.
En som verkligen börjar fatta att det är något på gång är Isabell. Hon vill ju som ni läste inte sova något mer, hon tjatar om julklappar varje dag & om att tomten ska komma hit. Ska bli mycket intressant att få dela Isbells jul i år, följa hennes syn på julen lite och se hennes reflektioner över de saker som för henne kanske uppfattas som nya.

Ska nu fortsätta att ha min bra iställning & hoppas på att se när alla pusselbitar faller på sin plats ju längre tiden går.
Ser mycket fram emot 2oo9 nu, ska se det som en chans att göra en nystart, göra saker än bättre än idag & se till att få mina mål uppnådda. Jag hittade en passande bild.
Pussel  Tre pusselbitar i livet.

Bit 1 får representera den mest närliggande målet, och det är att komma igång med sig själv och få bukt på hälsan & konditionen. Pusselbit nummer 2 representerar skolan som ligger mycket nära i tiden nu & som gör att pusselbit nummer tre blir lättare att hitta, uppnå, genomföra. Alla tre pusselbitar är viktiga för mig, sen kan man alltid prioritera om det skulle behövas, men varför ska jag behöva det? Golfen är ett mål jag vill uppnå för jag VERKLIGEN vill spela golf, det blir då återigen min “frizon” & vem vill inte ha bättre hälsa? Sen har vi ytterligare en självklarhet, man måste kunna försörja sig, och för att kunna göra det måste jag byta yrkesbana, och för att kunna byta yrkesbana måste jag utbilda mig!!

Wish me luck, alla behöver stöd i livet, jag behöver stöd och motivation för att kunna få dess pusselbitar att falla samman utan att behöva limma ihop dom!

Ha en underbar December månad!

Over and out!


5 Responses to “1a December”


  1. 1 Jenny
    December 1, 2008 at 1:01 pm

    Hej! jag hoppas verkligen du kommer in på skolan, det brukar hjälpa om man har nånstans o gå ;) go martin

  2. 2 MASTERHAND
    December 1, 2008 at 4:48 pm

    Trevlig läsning martin!!
    Det fösta du skall tänka på att du inte är gammal och har många år kvar. Jag mena du e bra mkt yngre än mig och jag e ju skitung=)
    Jag tycker verkligen du sklal återuppta golfen. Har ju förstått att detta är ett stort intresse för dig och likaväl som isabell o katja får dig att må bra så gör golfen det med. Jag har själv varit arbetslös och vet hur mkt det tär på en. Det betyder väldigt mkt för en som person att ha ngt. Tror det är jättebra att du har satt upp mål för 2009 och hoppas verkligen du kommer in på utbildningen. Om inte så har du det bästa och mest ansvarsfullaste jobbet redan som pappa.
    Tilla

  3. December 3, 2008 at 4:11 am

    Vad bra skrivet Martin!
    Hoppas att du kommer in på plugget, vore skoj o se dej som en liten plugghäst hehe det gör ju solklart mycket för en när man har något kreativt att pyssla med om dagarna.. (säger den som är så skoltrött just nu så att det e löjligt) haha

    2009 here we come! Jalla jalla sej =D

  4. December 3, 2008 at 4:25 am

    Tack tack. Jag är faktiskt helspänd över beslutet, men försöker att inte tänka på det för mycket :P Jobbigt om jag inte kommer in måste jag säga… 2oo9 here we come, ja absolut marru. Kommer bli ett bra år, känner det på mig i lilltån =o)

  5. December 3, 2008 at 11:01 pm

    Aaa snart dimper det väl ner att brev :)
    Vilket svar det än blir så är det ju bara o ta det därifrån, men jag tror nog att du kommer in! :)

    Japp, blir finfint


Leave a Reply

Currently.

December 2008
M T W T F S S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Country visitors statistics.

free counters

