21
Dec
08

Att resa……

…..skulle vara roligt om man hade pengar. Men vart man skulle resa är ju lite oklart, och kanske också skulle skapa en liten familjefejd. Semester paradis i all ära, men jag känner att jag är mer intresserad av andra resmål.

Vanligaste resmålen är så klart…
LilleParadisBeach paradis-island ..Såna här ställen där man kan sola och bada, men jag personligen är mera ute efter det kulturella resandet. Att få veta hur folk lever och har det i andra kulturer. Jag har valt Haiti som ex.

haiti1 Pestel-Haiti-0
haiti2 Läckert enligt mig, men framför allt en liten kulturell läxa att ta med sig hem. Det finns verkligen folk som har detta som sin vardag, och att få en inblick i den vardagen kan vara både nyttigt och mycket intressant. Detta skulle jag uppskatta helt klart, vem hänger med?

Om jag nu ska åka på en “semesterresa” i sin rätta bemärkelse så är jag fortfarande ute efter upplevelser, inte milslånga stränder (skulle givetvis inte banga för det heller, soft med en paraplydrink ;o)) och exotiska frukter. Eller jo det kanske det finns dit jag vill med. :)

Jag vill åka till Afrika, eller Indien, åka på en riktig safaritripp. Härliga tider. Fatta att ni tjejer kan få värsta brännan här med :)
safari_0005 kenya4-full

Eller så vill jag åka på en annan sorts safari. Ett av mina livsmål är att åka en flodbåt på Jordens lunga, Amazonas, mitt i regnskogen och titta sig kring lite.

Brasil_Amazon_Rainforest RainforestWaterfall
Utforskar mer än gärna regnskogen innifrån med, men då vill jag verkligen ha en kunnig guide med mig hehe, måste vara himla vackert.

Alla ställen som jag räknat upp nu är exempel på ställen jag vill åka till.
Kenya och ta en safari.
Brasilien och åka båt på Amazonas.
Haiti och få lite kulturell erfarenhet.
Sunny Beach, where ever!

Detta är inte en prioriteringslista, jag vill åka överallt, finns fler ställen därtill jag vill åka till. Varför inte åka runt hela världen?

Häng på ;o)


3 Responses to “Att resa……”


  1. 1 katjziska
    December 21, 2008 at 3:39 am

    ser härligt ut =)

  2. 2 superrobban
    December 21, 2008 at 6:48 pm

    Ser underbart ut=)


Leave a Reply

Currently.

December 2008
M T W T F S S
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Country visitors statistics.

free counters

