09
Jan
09

Min vecka. Intensiv & Innehållsrik.

Ja minsann. Detta vart en vecka jag LÄNGE kommer att minnas, det kan jag lova.
Det hela började med att jag och Katja förra Fredagen började prata om framtiden och vad vi ska ta oss till. Vi kommer fram till att det kunde vara fömånligt att komma åt Stockholms hållet, Katjas familj finns nära och lite mer möjligheter till jobb.
Sagt och gjort, Martin sätter sig vid datorn, slår upp www.ams.se och surfar åt Stockholms hållet. En värld av möjligheter öppnar sig för mig och efter kanske 5-6 timmar & kl 05 på morgonen har jag fått iväg över 50 jobb ansökningar. Tur Katja var vaken med mig, har aldrig haft så kul när jag sökt jobb förut. Fick dock fortsätta dagen efter då jag inte hann med och söka allt….
Roligast med allt detta va nog att när jag på morgonen gav upp av trötthet avslutade mitt jobbsökeri med att skicka en lista på mina sökta jobb till min handläggare på ams :) Här har du en hög med jobb hehe…
Innan helgen va slut hade jag redan 3 stycken inbokade intervjuer, så Måndagen fick bli min avresedag från Örebro till Stressen & Pressen.
Ett beslut som jag inte ångrar, hade trevligt sällskap hos mina svärföräldrar, fick god mat :) Varmt välkomen blev man i Södertälje, våran nästa anhalt i livet.

Måndag morgon kommer, tåget är bokat och Martin ger sig ut i kylan, riktigt kallt, Perfekt dag för ett Stockholmsäventyr.
Skulle bli en lång dag med hela 3 intervjuer inbokade under måndagen. Skönt att tåget gick direkt till Stockholm utan byten.
DSC04122 I väntan på bussen mot resecentrum i Örebro.

DSC04126 Sitter & glassar på tåget, Eskilstuna här :)

Väl uppe i Stockholm ska det införskaffas ett 7 dygns kort till t-bana & pendeltåg…. Värsta kön till SL biljettluckan, klockan tickar och jag inser att om jag står här hinner ja inte till intervju nummer 1. Ringer till Ukki (Morfar(Isabells)) Han säger att jag kan köpa på Pressbyrån, in köper en biljett, frågar min väg till rätt tunnelbana och iväg. Kom fram till intervjun exakt på minuten :)

DSC04128 

Det va väl inte ett jobb som jag inte va så där otroligt sugen på, så in till Stan igen!

DSC04129

In på tåget och iväääääg :)
Hungrig som jag var efter resan och intervjun letade jag upp närmaste Mc Donalds. Men ja va nära att gå till kungshallen, va så länge sen..

Efter maten var det dags att pallra sig vidare till nästa ställe. Va lite mera mitt typ av jobb, coach för kundbokning. Trevlig intervju, verkade himla positiv, svar inom en vecka där. (Inte hört något ännu)

3e intervjun varade i 3 minuter, anledningen till detta va att det som stod i jobbannonsen inte stämde överens med verkligheten och jag var ej intresserad.. Så kan det gå :)

Den långa dagen var äntligen slut, ja nästan ivf. Skulle leta mig tillbaka till Centralstationen och hitta pendeltåget till Södertälje.

DSC04137Så ja, mot Södertälje vad det ja :)
DSC04139  Framme och svärmor stod och väntade med bilen :):)

Sen vart det “hem” och käka lite mat, sen följde jag med Mummi (svärmor, Isabells mormor.) till ICA MAXI och handlade lite. Skulle bli köttfärssoppa i morgon :) En favvis, gott gott.

DSC04140 Att apor gillar bananer demonstreras på ICA MAXI i Tälje :)

DSC04141 Och dom sålde de största potatisarna jag någonsin sett hehe.

Eftersom det var helgdag i Tisdags så va vi alla lediga, skönt. Hade ju kollat in en lägenhet med som ligger nära där dom bor, så vi tänkte att vi går och kollar hur det ser ut runt i kring.

DSC04144 Fin lekpark, nära till allt. Ser bra ut, hem till maten hehe.

DSC04145 Fint ute, och liiite varmare, skön promenad.

Jaha slut på ledigheten, dags att ta sig iväg och bli intervjuad igen.
DSC04154 Off I go =D
Skulle på 2 st egentligen, men den ena ställde jag in pga att det blev lite tight med tid, istället fick jag en del dötid i Stockholm.
Jag skulle till Sveavägen, hade ingen riktig koll på var det var om jag ska vara ärlig, men jag hittade en
DSC04158 och så gav jag mig av.

Hade gott om tid på mig så jag lunkade fram i min egen takt, då märkte man av den berömda storstads stressen, alla praktiskt taget sprang förbi en, kändes som att man själv va i slow motion mode eller något :)
Fotade lite på vägen =))

DSC04160 Hittat Sveavägen.
DSC04161
DSC04162
DSC04164
DSC04163 Nemen oj, dit ska jag ju….. om en timma drygt hehe

På vägen tillbaka, efter att ha väntat en timma, drygt, och varit på intervjun gick jag nöjd därifrån!!! Jag hade fått jobbet! ^^
En vecka framåt i tiden från den dagen ska jag börja jobba som kundbokare på detta företag.

Lunkar mig tillbaka mot stationen, firar med en grillad med bröd på vägen hehe, mums! =)

DSC04169

När jag kommer fram till tavlan där pendeltågstiderna står, ser jag att tåget går 16.27…… jag tittar på klockan…. 16.27…. gör mig ingen brådska….. kommer upp för trappan går fram till tåget….. hoppar in….. dörrarna stängs bakom ryggen på mig och åker iväg :D
Vaddå tajming??

Bestäms att jag ska åka hem dagen efter, men innan dess måste jag komma iväg och titta på lägenheten i det där huset vi gick till.
Ringde direkt på morgonen, fixade sig så vi kunde kolla och lägeheten va fin, gammalt stuk, mysig stor. Lite slitet med tapeter och så men får vi den kommer vi stormtrivas. Hejja hejja, jalla jalla!

DSC04173 Najsigt, köket till höger och “matrummet” till vänster.

Sen hälsade vi på Mummu Helvi, Isabells gammelfarmor.
Gjorde oss ingen brådska, men jag måste erkänna att jag hade hemlängtan då hehe.
Sen va vi iväg till ÖoB och Willys en snabbis, hem och käka sen lunch och till sist iväg till tåget hem mot Örebro :):)

DSC04174 I väntan på mitt tåg!

DSC04179 Hamnade på övervåningen på dubbeldäckaren :):) Kändes som man svävade fram!

DSC04182 Vaddå V.I.P Alla bara drog i Eskilstuna :)

DSC04185 Aaaah, najs detta alltså :)
DSC04189 Alla dagar 8-22? Slöar jag mig så mycket?

DSC04193 ÖREBRO!!!!! Weieee, hemma hos mina älsklingar snart då!

Home 

Idag var jag på ams för att lämna in biljetterna för att få lite pengar tillbaka, och sen vidare till KFG för att skriva under en liten lapp så jag får mina pengar i slutet på månaden.

DSC04195 Bye bye AMS!!!!

Måste säga att allt har blivit tajmat rätt så bra denna vecka.
Ska bli kul och komma igång och jobba igen, men samtidigt jobbigt att vara ifrån familjen så mycket som jag kommer att vara!
Får se hur pass mycket man kommer att åka hem till Örebro. Finns dessutom redan planer på att mina älsklingar ska komma till Södertälje och hälsa på.

Det blir kul!

Over and out !


6 Responses to “Min vecka. Intensiv & Innehållsrik.”


  1. 1 katjziska
    January 9, 2009 at 9:24 pm

    Ja det har hänt mycket denna vecka, roligt!
    Får hoppas att du kommer att trivas på jobbet framöver, vi kommer iallafall sitta här hemma & tänka på dig hehe :)
    Värsta turisten som går runt & fotar i Sthlm ;P

  2. January 9, 2009 at 9:30 pm

    Eller hur haha :) Tyckte det va kul och dokumentera min resa lite :):)
    Kommer tänka massor på er med =D

  3. January 9, 2009 at 10:34 pm

    hehe kul me lite bilder oxå ;)

  4. 4 Petrify
    January 10, 2009 at 12:17 pm

    Kul! Lycka till!

  5. 5 boatpastor
    January 11, 2009 at 11:26 pm

    Grattis och lycka till med det nya livet i en ny stad eller två..Sthlm o Stälje. Kram. FärjanRuth.

  6. January 11, 2009 at 11:29 pm

    Tack allihopa :) Ska bli intressant detta :P


Leave a Reply

Currently.

January 2009
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Country visitors statistics.

free counters

