12
Jan
09

sista natten med gänget…..

Ja nu är vi inne på sista versen kan man säga.
I morgon är det dags att ta sig till Södertälje igen och våldgästa mina svär föräldrar och lilla Emppu. Stackarna som måste dras med mig, uppskattar verkligen att jag får bo där och inkräkta på deras liv.

En sak som verkligen stör mig dock är att min handläggare från arbetsförmedlingen inte har hört av sig om vilken tid dom bokat mitt tåg. Skulle vara skönt att veta redan idag när man ska åka faktiskt. Men jag sa tidigast efter kl 16.00 så hoppas att dom har tillgodosett det nu, annars får nog Martin lite gammal hederlig Damp.

Isabell är väldigt glad i kväll, kanske känner på sig att pappa ska åka hahahaha….. Hon är så söt och jag kommer sakna mina älsklingar såååå hilma mycket.
Jag vet att vi skulle städa mycket idag, men jag uppskattar faktiskt att det inte blitt så hur elakt det än låter. Mina nerver pallar inte mycket just nu.

Kanske låter lite larvigt att vara nervös, men det blir en enorm omställning bara att komma ut i arbetslivet.
Sen får man lägga till den fakta att jag ska lämna min familj hemma i Örebro, bo hos Katjas föräldrar i Södertälje och dessutom jobba i självaste Stockholm.

Jag har packat nästan allt, jag har varit upptagen med en sak som jag egentligen inte har varken tid eller lust med idag, men så kan det vara när folk inte kan beté sig.
Jag sitter nu och försöker slappna av, Isabell står bredvid mig o sätter sina solbrillor på min arm och säger va tuff du är pappa.
Men slappna av är inte lätt just nu, och har inte varit på hela dagen tyvärr.

Kommer bli rätt skönt när detta äntligen blir av, för då blir jag av med nervositeten. Men samtidigt vill jag bara stanna klockan för att få vara här hemma med min underbara familj. Eller klona mig själv, stanna hemma och låta min klon ta över allt det jobbiga… haha

Hur som helst, ha det bra allihopa. Skänk mig en tanke på Onsdag klockan 13.00, då börjar jag min anställning med en hel dags utbildning :)
Förhoppningsvis funkar detta bra och jag blir kvar en längre period på mitt jobb.

Over and out!


4 Responses to “sista natten med gänget…..”


  1. 1 katjziska
    January 12, 2009 at 10:55 pm

    Förstår hur du känner dig, men allt kommer att gå bra, och innan du märker av det ens så är du igång som aldrig förr! :)

  2. January 12, 2009 at 10:57 pm

    Så sant som det är sagt, känns både som att tiden går fort och sakta på samma gång. Jag är ivrig att komma igång och jobba men samtidigt vill jag inte lämna er här hemma alldeles ensamma :/

  3. January 13, 2009 at 12:26 am

    lycka till från mej o negusta! Det är en stor omställning men efter ett tag VET jag att du kommer att stressa runt på t-centralen som alla andra ;)

  4. 4 Robban
    January 13, 2009 at 2:22 am

    Lycka till Martin,hoppas du ska trivas på ditt nya jobb:)


Leave a Reply

Currently.

January 2009
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Country visitors statistics.

free counters

