04
Apr
09

i’m back in business

Hej allihopa.

Jag vet inte om ni har saknat mig eller om ni har tyckt att det varit skönt att jag inte varit vid datan så mycket, men det skiter jag i, jag är tillbaka vare sig ni vill eller inte :)

Det har varit lite fram & tillbaka med allt möjligt sedan mitten på Januari då jag började jobba som besöksbokare på Finanshuset i Centrala Stockholm, det va en befrielse att börja jobba & känna att man gjorde lite nytta om dagarna + att man fick en ickestatlig inkomst.

Då & då va livet ganska tufft, familjen kvar i Örebro, jag boendes hos mina svärföräldrar i Södertälje. Knegandes & letandes efter en lägenhet där jag & min familj kunde bosätta oss.
Vi hittade rätt snabbt en lägenhet, men det tar ju ett tag innan man får flytta in med, men positiva nyheter är givetvis alltid välkomna.

I all denna missär & förtvivlan & saknad efter sin familj så är det ju tur att man verkligan vet att ens familj finns där, att dom hejar på en, att dom tänker på en & stöttar & uppmuntrar en till att kämpa & vara positiv.

Jag jobbar alltså som besöksbokare, dvs sitter i telefonen hela dagarna (igen) & tjötar med gubbar & gummor om att komma in på möte med våra rådgivare. Jobbmässigt inget vidare, men det är ett jobb & som tur är kommer man bra överens med arbetskamrater. Här kommer en illustration om vad jag egentligen gör :)
Telephonen 

Nu har vi ju då flyttat in sedan ett tag tillbaka i en härlig lite äldre lägenhet i ett av Södertäljes lugnare områden. Vi trivs redan nu mycket bra, trots att vi inte kommit iordning riktigt ännu. Men jag känner inte att det är någon större brådska. Det blev stor skillnad för mig när mina älsklingar flyttade hit, en helt annan mental inställning till allt & jag är mer positiv. Skönt att veta att familjen är här hemma & väntar på en när man kommer hem.
flytta_14009643

Jag har en bit att åka till jobbet. Först & främst går jag ca 5 min till en buss som tar mig till Södertälje Centrum. Sen hoppar jag på pendeltåget som tar mig till Stockholms Central. Där är jag drygt en timma efter att jag lämnar lägenheten, sen har jag en uppiggande promenad på ca 15 min innan jag slutligen är framme vid mitt jobb, nästan samma visa hem, med den skillnade att jag tar tunnelbanan till T-Centralen. När jag slutar jobba har jag nämligen bara 12 minuter på mig att ta mig till pendeltåget, visserligen går det ett tåg varje kvart, men varför vänta om man inte behöver?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Allt detta springande är inte bara skönt, det gör nytta också. Man får lite bättre flås & tappar några kilo här och där. Det känns skönt att allt detta promenerande & stressande ger lite resultat.

När jag väl sprungit färdigt för dagen kommer jag hem till mina favvisar, Katja & Isabell som går & väntar på att jag ska komma innanför dörren. Oftast kommer Isabell & kramar om pappa, men ibland säger hon att jag ska åka & jobba igen haha
Hugg daddy

Isabell är så härlig, hon leker & busar hela dagarna. Hon är så smart, har värsta konversationerna både med oss & med sin nallar & barbies & för den delen andra människor med. Hon är klipsk & snabbtänkt & sätter oss dagligen på plats :)
Nästan dagligen får jag sms om roligheter hon hittar på, för att ta ett exempel på sms som kan dyka upp i mobilen.
Isabell hör en bil & springer fram till fönstret, utbrister sedan “äh det va inget, det var bara en gammal Volvo” Otroligt uppmuntrande sms som får en att skratta gott & ha ett léende på läpparna ;)
Daughter_by_romie36

Nu känns det verkligen som att våren gör sin Entré, & jag hoppas verkligen det med. Det är ju bara så skönt när solen värmer upp inte bara våra kroppar utan våra själar. Jag älskar våren, just för det att man känner på morgonen hur värmen stiger för var sekund som går & man bara njuter att den lite kyliga morgonluften, för man vet att när jag har rast sen, eller när jag ska ut sen kommer det vara riktigt varmt & härligt i solen. Ska nog försöka ta mig ut en sväng i solen idag med, trots att vi har en del annat att stå i idag :)

Idag är det nämligen barnkalas. Isabells kusin, Katjas systers dotter fyllde 1 år den 1/4, ja ett riktigt aprilskämt är hon :) Jättesöta lilla Kweli blir större & större för var dag som går. Hon börjar visa lite antydningar på att bli en ny Isabell, dvs en riktig lite bladdermaja. Hon härmas & hon tjoar & tjimmar, riktigt glad liten skit. Som dessutom Isabell kommer rätt bra överens med, hon blir inte lika arg på Kweli som på Benji boy, men det kan ju bero på att hon är lite mindre & inte lika företagsam ;D
 barnkalas2

Summa summarum.
Jag älskar er Katja & Isabell, tack för ni finns & har stötta mig i den stora omställningen som blev när jag började jobba. Jag trivs jättebra här i Södertälje (än så länge (=b ) tillsammans med er.
Sunset%20Heart

Solen skiner & då blir man på bra humör, ut med er allihopa & verkligen njut av livet, värmen & solen!

Ha nu en härlig Lördag så ses & hörs vi.

Mr Daydreamer

Obs! Håll tummarna för att Katja kommer få jobb på Måndag!! Hejja dig Älskling! Puss


3 Responses to “i’m back in business”


  1. 1 katjziska
    April 4, 2009 at 1:32 pm

    Wow, du bloggar alldeles för sällan men du tog igen det bra, fram för mer såna här inlägg, riktigt riktigt QL =)

  2. 2 marrulainen
    April 4, 2009 at 3:00 pm

    Roligt o läsa!! :)

  3. 3 Mimmi
    April 4, 2009 at 9:46 pm

    Härligt o läsa att ni trivs här :) Och att allt går bra. Sköt om er nu så ses vi nästa helg :)


Leave a Reply

Currently.

April 2009
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Country visitors statistics.

free counters

