18
Apr
09

sista besöket…..

Idag tog vi farväl av våran gamla lägenhet i Örebro, vi va där idag och städade i ca 6 timmar, men det var inte så dagen började.

Det började med att vi gick upp, duschade och gjorde oss klara. Sen kom gänget från Lundbygatan upp till oss och packade in oss i bilen, Ukki körde förvånansvärt nog.
Benjamin som varit här i drygt en vecka och sällskapat med Mummi, Ukki och Emppu skulle motvilligt med hem till Mamma & Pappa i Örebro.

Lille Benjamin som inte har världens tålamod klarade sig till strax innan Eskilstuna, då blev det liv i luckan och Ukki svängde helt sonika av motorvägen ner till Mc Donalds, har ni ätit frukost utbrister han? Tänkte att vi behöver en paus och lite kaffe. Visade sig vara en bra idé, Benjamin blev på bra humör, han fick en kanelbulle och vatten, Ukki själv åt en stooooor Chokladmuffins och vi 3 andra åt varin glass med topping på ;D Yummy!

DSC04727Benji Boy hittade en Polisbil 

Givetvis fick jag som hade suttit så skönt i framsätet till Esilstuna nöjet att sitta bak med Mummi och Benjamin resten av vägen, men vem klarade uppgiften att hålla Benjamin glad galant? Jo jag, han älskade att busa och tönta sig med mig hehe, den lilla rackarungen hitta på massa bus ;)
Vi hade så roligt att vi var i Örebro på nolltid, vilket var mindre kul för då var vi tvungna att ta itumed det som vi var där för att göra!!! S T Ä D A !!!

DSC04732 DSC04729 Lägg aaaaav, du är för bra asså :)

Det gick otroligt sakta och städa, men vi fick god mat och god fika emellan varven så vi överlevde. Och städningen blev nog rätt bra tror jag, det är nog bäst det för jag sade HEJ DÅ till den tomma lägenheten innan jag bommade igen och satte dit hänglåset :P
Vi har bråkat med envisa fönster, jag har bråkat med en elak ventil, vi har skurat och tjurat. Nerå, vi har trallat oss genom dagen, det va så roligt såååå!! :) Jaja, ni får väl tro på någon av versionerna ;D

Window_washer

Väl klara så insåg man att man ska ta sig hem med, s  u  c  k  (=b .
Katja, marru & barnen (barnen= Isabell, Benjamin & Ukki) umgicks hemma hos marru, med sällskap av Carro och Peter en sväng. Dom bara latade sig och hade det gött hela dagen, eller njaa, Ukki va en sväng till Tippen med en lass skit som vi inte ville släpa med oss, han hade marru med sin och lämnade då barnaskötandet till Katja :)

atervinningscentral

Isabell har ju varit hos Farmor & Farfar en vecka och och babblat, babblat och babblat, och ja just det, hon babblade visst lite mera också….. ;) Man har saknat den lilla rackarn, hon har så kul hos mina föräldrar men hon längtar samtidigt hem till Mamma……. JA, mamma, mig längtar hon inte så mycket efter, riktig mammagris den där. Vad har hon lärt sig under veckan då? Jo att Sagostigen öppnar den 10e Maj…….. ?? Ja det är ju viktigt.. :)

DSC04735 Urban, Isabells favoritnalle som förljer med Överallt.

På hemvägen, då jag för övrigt hade lovat att köra så stannade vi på Donken (ops, igen) för att käka middag, snälla svärmor bjöd :D Wieee Det var välbehövligt med lite krubb i kistan so to speak. Lite roligt var ju att just när vi skulle till och börja äta får Isabell syn på nåt QuuuuuuL, Lego!!!!! & det va inga dåliga legobitar heller, megasize gummi lego! Hon fick givetvis äta först men sen vart det bygga av, så högt som möjligt ska det vara :)

DSC04736Mmmmmm                    DSC04751 Min 
                                                                                                 lego, kolla va fiiiiiiiin.

Vips så sitter vi i bilen igen och rullar vidare mot okänd mark. Resan var lång och farlig, det ryktades om att ett fyllo strövade runt på vägarna, vem vet vad som kan hända…. Skämt och sido, (fyllot va faktiskt sant) resan kändes rätt oändlig, men jag sitter ju här nu, med ett glas underbart kallt vatten, nyligen fått veta att Prison Break har ……piiiiiiiiiip…… så jag bara längtar till man får se det. Bredvid mig ligger min underbara lilla gullunge och snarkar…… Gulligt :)

 
I morgon är det ju tänkt att det skall jobbas, men jag vet inte riktigt, mår fortfarande inte riktigt bra, så jag funderar på om det är värt att åka till Estockholmo för att jobba 4 timmar?? Vi får se hur det blir helt enkelt.
Nu börjar jag känna att jag blir lite flummig och jag vet inte om ni som läser bloggen verkligen ska få uppleva mitt flummiga jag så jag packar ihop min blogg för idag, se om jag rullar ut den i morgon igen och hittar på nåt kul :)

sweet_dreams_03

So long. Good Bye. Sov gott alla glada!


2 Responses to “sista besöket…..”


  1. 1 katjziska
    April 19, 2009 at 12:25 am

    Ditt blogginlägg sammanfattar dagen rätt bra =) förutom att du missade att du saknat mig under tiden du städat förstås!

  2. April 19, 2009 at 12:42 am

    Har jag? :D Skojja bara, jo hade vart rätt skönt och se dig städa med haha ;) Men du var ju inte så längt borta sötis. Pussas


Leave a Reply

Currently.

April 2009
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Country visitors statistics.

free counters

