29
Apr
09

förkylning & god mat.

Förkylning:

Isabell verkar ha fått min förkylning, märktes av igår kväll. Men hon är fortfarande rätt pigg & leker och busar. Framför allt leker hon med sin låtsas kompis Marty (Zebran från Madagaskar). Det kan låta såhär till exempel.

Neeeeej, Maaaaaartyyyy spring inte ifrån mig!!

Och iväg i full fart runt hela huset!
Isabell har växt upp till att bli en riktig pratkvarn, jaja tänker ni, men kom hit får ni höra. Hon är tyst ca 2 min totalt under sin vakna tid, ne ok kanske överdriver men näst inpå!

God mat:

Jag brukar få ett stort tack för maten när jag lagat mat och att det var gott, från Katja. Men till min förvåning blev det lite annorlunda idag.
Det svängde från att Isabell inte ville ha mat, hon ville ha välling & sova istället till att när hon väl smaka på maten utbrister.

Vilken god mat du har lagat idag Pappa, jättegott!

Det värmer i själen när man lägger ner energi på att laga mat & man får tummen upp för det, speciellt om Isabell säger det som inte är någon matfantom direkt.

Vi åt idag:

Kokt potatis, stekta Scan ostschnitzlar med Café De Paris sås! Vart riktigt gott må jag säga (=

Nu skall det softas en stund och skall det skuras och gnetas, torkas och dammas för i morgon kommer det främmande till valborgs firandet.

Over and out!

solen1


0 Responses to “förkylning & god mat.”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Currently.

April 2009
M T W T F S S
« Mar   May »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Country visitors statistics.

free counters

