16
Jun
09

Dagens träningspass.

Idag har jag besökt rangen på Södertälje golfklubb för 3e gången.

Det kändes lite mera som att man hade ett syfte med besöket idag. Jag fick ju väldans beröm för min sving efter jag senast var ute, va en liten detalj som jag skulle försöka jobba bort. Har även egna detaljer som jag själv tycker att jag behöver jobba på, så jag tog itu med detta idag. Det är ju trots allt tänkt att jag skall ut på banan nånting i år i alla fall, och nästa år ska det bli fullt ös.

Detalj nummer 1 som wolfman tipsat mig om via ett videoklipp är att min vänsterfot vid min follow thrue inte är stilla. Vad det betyder i praktiken och vad det har för inverkan är jag inte 100 på, men det känns ju som en indikation på att Martin vill långt hellre än rakt.

Detta hänger ihop lite tror jag med den detalj som jag själv känner att jag måste jobba en hel del med denna säsong.
Jag har en översving som min bror har tjatat på mig i flera år om, jag vet att han har rätt till viss del att den behöver jobbas på. Men egentligen är det nog inte själva översvingen som är problemet. Martin har en tendens att ha lite bråttom i baksvingen, eller kanske snarare ta lite för mycket fart bakåt, detta gör att jag ibland översvingar så pass att jag tappar lite ögonkontakt med bollen vilket i sin tur genererar i att kontrollen inte blir lika bra, och inte lika varje gång.

Så, vad gjorde jag då idag?
Jo, jag jobbade på att lugna ner min backswing en smula för att kunna stanna på ett mer effektivt sätt för att sedan växla om och lägga all fokus på bollträff. Det va lätt som en plätt med korta järn, mellan järn gick helt ok. Men svårigheten att ändra sin sving kommer när klubborna börjar bli av den längre karaktären.
Men jag kände att kontakten mellan mig och bollen fungerade bra, och med lite övning i min nya sving kommer det att bli ännu bättre.

Kan dock INTE klaga på mina bollträffar idag, dom va magiska vid några tillfällen. Jag är sååå redo för banan, kom hit och lira med mig.

Mycket nöjd med min dag på golfbanan.

Passade också på att retas med en annan inbiten golfnörd, wolfman.

Skickade denna sköna bild till honom, han har ej hört av sig efter det =))

DSC05093


0 Responses to “Dagens träningspass.”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Currently.

June 2009
M T W T F S S
« May   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Country visitors statistics.

free counters

