01
Jul
09

Idag var en annorlunda dag.

Ja, idag vart en annorlunda dag. Jag steg upp i morse för att häng med svärmor och hennes väninna och städa en lägenhet i Örebro. Rätt omotiverad stiger man ur sängen vid 07.15 och börjar förbereda sig för avfärd, skulle bli en lång dag.

Innan jag kom någonstans kom jag på en grej jag skulle gjort kvällen innan, så jag tänkte varför inte medans jag ändå är inne på den linjen. Jag gjorde lite mysigt på balkongen ^^

DSC05268

Vart rätt mysigt om jag får säga det själv :)

Sen bar det av, städa dagen lång, trodde jag i alla fall.
Hade ju inte jätteroligt på resan direkt, två pratkvarnar i framsätet som pratar Finska, så jag slängde på mig mitt headset och tog fram Klubb bladet från Katrineholms Golfklubb och hade lite egentid hehe

DSC05269

Jo jag vet jag ser hemsk ut :p

Förresten, är det ett tecken på att man har tråkigt om man sitter och glor, får syn på att man ser sig själv i den yttre backspegeln och bestämmer sig för att ta reda på om det syns på bild?

Ni lär få spara den och Zooma för att få reda på svaret hehe.

DSC05272

Min eviga följeslagare numera, Smiley Bracelet

DSC05273

Riktig tur att inte mina fake foppaflopps färgar av sig så mycket.

DSC05276

Så tillbaka till det här med städningen då. Blev ju inte så mycket städa för min del. Jag sysslade med att fylla “bilen till bredden”

DSC05277

Fattar ni, jag åt Pizzasallad? Whaaaaaat?

DSC05279

Kryddig och MYCKET vitlök i! :D Ja, det är ett fake smile!

Vaaaaaaaaarmt va ju bara förnamnet, när vi var klara hade vi städat i 6 timmar och va vi helt slut! Vi fick stanna ett par gånger på vägen hem. Av en ren slump så bad jag svärmor att stanna i Arboga för jag behövde luft. Precis när vi kom höll en gubbe som sålde tavlor på att packa ihop. Han skulle dessutom lägga ner verksamheten så han hade supersale. 2 tavlor för 250 kr. Toini som hon heter gick länge och kliade sig i huvudet så till sist sade gubben, 2 tavlor för 200. Hon ville köpa en tavla till mig & Katja & en till Marika så jag valde till Katja. Sen skulle hon ha till sig själv, valde 2 st. Och sen sade hon att hon ville ha 5 tavlor för 500. Deal blev det så Jenny fick en tavla med, som Mummi (min svämor) valde för hon ville inte ha fler tavlor (Dom har fullt) Till råge på allt detta fick hon en tavla på köpet, en jättesöt tavla som hon helt sonika propsade på mig. Hade ju inget val än att tacka ja så gjorde det efter protest.

Tavlan jag valde till Katja, snacka om supernöjd hon blev då :p

DSC05282

Fixar ny bild när den hamnat på väggen sen ^^

Den är verkligen hur grym som helst, jag tvekade inte en sekund, jag sade den kommer Katja att älska!

Tack Toini & Lea (svärmor) för en mycket trevlig dag (Jag visste faktiskt inte att man kunde ha så kul när man städade) Vi hade nog lite damp allihopa och skrattade och skojade oss genom dagen med ett brett léende på läpparna ^^

I morgon blir det lådbilslandet med mina föräldrar, dom kommer och plockar upp mig, Katja & givetvs huvudpersonen Isabell.

Vill ni veta vad Katja & Isabell haft för sig medans jag slitit i värmen, kolla här Katjziska’s Blogg

God Natt!


2 Responses to “Idag var en annorlunda dag.”


  1. July 1, 2009 at 9:08 am

    Oh fy städa i denna värme, nu förtjänar alla 3 vila alltså! Hoppas mamma vilar idag, får åka dit och stjäla hennes mobiler tror jag haha! Hare så kul på lådbilslandet!

  2. July 1, 2009 at 10:28 am

    haha du skriver så roligt :)

    O BRA JOBBAT !!!! :D :D


Leave a Reply

Currently.

July 2009
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Country visitors statistics.

free counters

