01
May
10

Jahapp

Jag började ju på ett nytt jobb i Onsdags denna vecka, på Securia Service AB, där jobbar jag som en tråkig telefonförsäljare. Hade utbildning hela dagen i Onsdags, kände redan då av mina förkylnings symptom. Men jag bestämde mig för att jag skulle jobba Torsdagen trots att jag inte mådde allt för bra, det gick över förväntan för alla oss nya som varit på utbildning dagen innan. Jätteroligt med beröm och hela baletten, sen kommer Fredagen, inte ett dugg bättre men bestämde mig återigen för att INTE vara hemma, når samma resultat och får till och med gå hem tidigare tack vare en tapper insats efter 3 rasten med 2 snabba sälj!!! :)

Skönt med helg konstaterar jag när jag sitter på tåget på väg hem, sms:ar en förvånad sambo att jag sitter på tåget redan vid 16.12 (normalt sett 17.27 eller 17.42)

Ska stanna till på ICA köpa nåt gott till kvällen och gör så med, kommer hem lagar tacos och ska se på Lost, redan då börjar det kännas!!! Förkylningen kommer bryta ut så inåt bomben. Mycket riktigt sitter jag nu här Lördag, någonstans på gränsen mellan förmiddag & eftermiddag, nyss gått upp och är snorig och har rinniga ögon som aldrig förr!!!

Tji fick man när man trodde man skulle komma hem få en skön & avslappnande helg innan man ska jobba igen på Måndag, jag antar att kroppen ger igen för att jag inte låtit förkylningen ha sitt eget liv utan hållit den inne så jag kunde jobba färdigt först :P

Hockey i Globen i morgon, aldrig sett en landskamp LIVE förut och aldrig varit i Globen (jag vet att den funnits i hur många år som helst!!!!) så vore det inte ironiskt om jag inte kan gå på Hockeyn??? Sverige Finland spelar i LG Hockey Games alltså.

Känner dock att det faktiskt är viktigare att jag blir frisk till på Måndag, detta jobbet känns viktigare än det tidigare anställningarna jag haft och hoppas verkligen att det ska funka, därmed vill jag ju då absolut inte vara sjuk i princip direkt.

Så nu ska jag slappa idag och hoppas att någonting händer tills i morgon, gör det inte det får jag slappa i morgon med så att jag kan jobba på Måndag!!

Bring on the whiskey, inhalera nässpray & se till att han minst en pappersrulle nära i alla väder.

So long.

// Martin

 


0 Responses to “Jahapp”



  1. Leave a Comment

Leave a comment


May 2010
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Country visitors statistics.

free counters